MADAM MYSTIKS MÆRKVARIUM

De sidste 2 uger har vi haft “teateruger” på Halsnæs Lilleskole. Teater er måske lidt meget sagt, for dengang vi planlagde ugerne vidste vi jo stadig ikke, hvor meget vi måtte blande os mellem hinanden. Så derfor blev det til 2 temauger med det overordnede tema: Madam Mystiks Mærkvarium.

Og det har været helt fantastisk at se hvordan skolen har piblet af kreativitet, arbejdsomhed, kunst og skøre indfald.

4. og 5. klasse tog os med på en forestilling ned i en verden af mystiske væsener – her oplevede vi både Norner, Jætter, Vølver og Valkyrier – se live streaming af forestillingen på skolens facebookside. Børnehaveklasse og 1. klasse har lavet en historie og en udstilling om havets mystiske væsener. 2. og 3. klasse laver film om monstre (den glæder vi os til at se). 6. klasse har lavet store levende parafraser af kendte kunstværker (Se vores facebookside – der ligger en lille film med de levende parafraser). 7. klasse har arbejdet med kortfilm om computerspil – dem glæder vi os også til at se. Sidst men ikke mindst har 8. og 9. klasse sammen lavet avisen “Mystiske Tidende”  – som vender stort og småt i mystikkens, videnskabens, magiens, drømmenes og kunstens verden – en avis som vi får trykt via News desk (JP – politikens hus) og som alle får et eksemplar med hjem af, når den kommer.